Teleyritysten asiakaspalveluiden vastausajat
Tilasto sisältää teleyritysten asiakas- ja neuvontapalveluiden vastausaikoja. Tiedot kerätään erikseen nimetyiltä teleyrityksiltä neljästi vuodessa. Tiedon tuottamisesta vastaa Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.
Matkaviestinoperaattoreiden vastausaikojen kehitys kuvaa matkaviestinoperaattoreiden puhelinasiakaspalveluiden vastausaikoja kvartaalittaisena aikasarjana.
Selitteet
Traficom on velvoittanut tietyt matkaviestin-, laajakaista- ja televisio-operaattorit julkaisemaan kuluttajille tarjoamansa asiakaspalvelun vastausajat, mutta asiakaspalvelun järjestämisestä tai enimmäisvastausajoista ei ole olemassa säännöksiä.
Teleyritysten asiakaspalvelujen vastausajat kuvaa nimettyjen teleyritysten puhelinasiakaspalvelun keskimääräistä vastaamiseen kulunutta aikaa sekunteina viimeisimmän kvartaalin aikana.
Teleyritysten asiakaspalvelujen sähköiset vastausajat kuvaa nimettyjen teleyritysten sähköisten asiakaspalvelukanavien keskimääräistä vastausaikaa tunteina viimeisimmän kvartaalin aikana.
LADATTAVAT LIITETIEDOSTOT
Teleyritysten asiakaspalveluiden vastausajat 1.4.- 30.6.2023
Teleyritysten asiakaspalveluiden sähköiset vastausajat 1.4.- 30.6.2023